FAQ’S

Meest gestelde vragen

Heeft u een vraag, een probleem of een foutmelding? We helpen u graag. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen. Even klikken en u heeft meteen het antwoord. Komt u er toch niet uit of staat uw vraag er niet tussen? Neem dan  contact met ons op.

CLIP PROJECT
  • 1.Waar vind ik de registratiecode voor mijn clipproject?

    Voor de installatie van Clip Project registreert u zich via internet. U krijgt de code dan per e-mail doorgestuurd. Die plakt u in Clip Project om het programma te activeren. U vindt de informatie in Clip Project bij ‘help’. Kijk dan onder ‘licentie geregistreerd’.

  • 2.Hoe lees ik een Excel-bestand in?

    Sluit het bestand af en sla het op, bijvoorbeeld op het bureaublad. Open het Clip Project waar het bestand moet worden ingeladen en kies het materiaal. Ga dan via ‘gegevensuitwisseling’ naar CMS-Mark-Win.

    Let erop dat ‘Excelbestand’ is aangevinkt. En bij ‘start importline’ moet ‘1’ staan, dan wordt alles vanaf het begin meegenomen. Ga dan naar ‘materiaaltoewijzing’ en vink ‘standaardmateriaal vereisen’ aan. Dan weer printer en materiaal selecteren.

    De volgende stap: kies ‘veldtoewijzing’. Verwijder in het vak ‘inhoud van schildgroep 1’ <Kolom 2> door erop te klikken en backspace in te drukken.
    Pak onderaan bij ‘gegevensvoorbeeld’ Kolom 1 op en sleep die op de plaats waar <kolom 2> is verwijderd.

    Klik dan op import en klaar.

  • 3.Uitvoer apparaat instellen

    Zie E-learnings onder downloads bij het product

  • 4.Ik heb een sjabloon maar ik kan hem niet afdrukken. Wat moet ik doen?

    Heeft u het gemaakte sjabloon nog open staan? Dat kan het probleem zijn. Sla hem op en open hem opnieuw via ‘nieuw materiaal’.

  • 5.Blijven mijn sjablonen bewaard nadat ik het Clip Project heb verwijderd?

    Ja, die worden op een andere plek op uw pc geïnstalleerd.

  • 6.Waarom kan ik mijn materiaal niet vinden in het invoegcentrum?

    Waarschijnlijk heeft u de filter-functie aanstaan. Zet het uit of pas hem aan met nieuw materiaal en u kunt weer verder. Het kan ook zijn dat u de laatste versie van Clip Project nog niet heeft geïnstalleerd. Dan moet u even een update uitvoeren.

Thermisch afdruksysteem
  • 1.Het druklint kreukelt. Wat kan ik eraan doen?

    Een verkreukeld druklint zorgt voor slechte afdrukken. Dit kan komen doordat de toevoer van het lint niet is uitgelijnd. Zorg ervoor dat de geleiders goed vastzitten. Draai vervolgens aan de stelschroef terwijl het lint erlangs loopt. Draai met de klok mee om de binnenkant van het lint op te spannen. Draai tegen de klok in om de buitenkant op te spannen.

  • 2.Ik krijg de Printer-Protocol error c<-.

    De snijfunctie is geactiveerd maar er is geen snijmes geïnstalleerd. Zet de snijfunctie (cut-function) uit bij ‘uitvoerapparaat instellen’ in Clip Project.

  • 3.De afdruk is verschoven of scheef. Hoe kan ik dit herstellen?

    Om verschoven afdrukken te voorkomen moet het te bedrukken materiaal goed geïnstalleerd zijn. Vooral de Margin Stop moet goed gefixeerd zijn. Zet de positie vast door de groene ring met klok mee aan te draaien, stel ook de (rode) geleiders onder de printkop af. Als u nu het materiaal met de hand doorschuift, moet u lichte weerstand voelen.

     

     

  • 4.Waarom zijn afdrukken van grote symbolen en vlakken zo slecht?

    De thermo-transfertechniek is niet echt geschikt voor grote oppervlakten in vol zwart. De printkop moet maximaal opwarmen om een diepe zwarte kleur af te drukken en krijgt niet genoeg tijd om af te koelen, waardoor het druklint kan smelten en kreukelen. Dat zorgt voor slechte afdrukken. Om dat te voorkomen kunt u de printsnelheid en de temperatuur verlagen in Clip Project. Dat kan bij ‘Materiaalkalibratie’. Het helpt ook om de kleur aan te passen van zwart naar een grijswaarde.

  • 5.Hoe voer ik een firmware update uit bij een thermische printer?

    We raden aan om firmware updates zo snel mogelijk uit te voeren. Dan gebruikt u de printer optimaal. Een update kan via LAN en via USB. Dat duurt ongeveer vijf minuten. Het systeem start daarna vanzelf op. Download de update en een programma met de naam FW_ Updater uit ons downloadcentrum. Start dit programma op en selecteer de printer¬. De rest gaat vanzelf.

  • 6.Hoe voer ik een firmware update uit bij een thermomark prime printer?

    Zet de folder met de update op een usb-stick. Pak de folder niet uit en zet de printer uit. Steek de usb-stick in de tablet van de printer en zet de printer aan. De Android-update begint vanzelf. Volg de instructies op het scherm tot de update is afgerond. Haal de usb-stick eruit en herstart de printer. Steek daarna de stick er opnieuw in en volg de instructies om alle updates uit te voeren.

  • 7.Ik krijg wazige of lege afdrukken. Hoe kan dat?

    Dat kan komen door een verkeerde hoek tussen printkop en afdruklint. U kunt dat instellen met de rode draaischijf bij de printkop. De middelste stand moet ongeveer goed zijn. Als u gaat bijstellen moet u eerst de zilveren schroef ernaast losdraaien. Maak enkele testafdrukken om de juiste positie te vinden.

  • 8.Ik krijg wazige of lege afdrukken. Hoe kan dat?

    Misschien gebruikt u niet het juiste druklint. Kijk op de productpagina van het materiaal dat u gebruikt voor de juiste informatie.

  • 9.Mijn THERMOMARK S1 werkt niet meer. Wat kan ik doen?

    Deze printer is inmiddels te oud, en wordt niet meer ondersteund. Op het internet is de driver nog wel te vinden. Koop u bij ons een nieuwe printer, dan heeft de printer nog wel inruilwaarde!

  • 10.Het materiaal past niet in het magazijn. Wat nu?

    Kijk op de productpagina van het juiste materiaal. Daar vindt u het juiste magazijn.

  • 11.Mijn THERMOFOX-printer wordt niet herkend. Wat nu?

    Heeft u de juiste driver geïnstalleerd? Dat moet u altijd vanaf het bureaublad doen. Anders via apparaatbeheer de XR21B1411 USB UART port setting controleren.

UV-led-afdruksysteem
  • 1.Ik krijg de foutcode 0f800001 en/of 0f80001(a/b). En nu?

    Waarschijnlijk is de inktcartridge niet helemaal goed geïnstalleerd. De bovenkant van het reservoir raakt dan de ribben van het deksel. Zorg dat de handel met de groene punt stevig naar beneden is gedrukt en licht naar voren is getrokken totdat u een klik hoort. Dan zit de cartridge goed.

     

  • 2.Hoe lang is de inkt houdbaar?

    Als inkt verouderd wordt het kleverig. Hierdoor kan de printer verstopt raken. De omgevingstemperatuur heeft hier invloed op. Hoe warmer, hoe sneller de veroudering. Sla daarom de inkt zo koel mogelijk op. En check ook de houdbaarheidsdatum op de verpakking. Bij aankoop moet deze voor type Cled minimaal 6 maanden zijn en voor type ID 9 maanden. Houd geen inkt op voorraad, maar bestel op tijd.

  • 3.Hoe komt ik aan een LogFile?

    Een LogFile is nodig voor de analyse van storingen. Die vindt u als volgt.

    BLUEMARK-CLED: Ga in de printer-driver naar ‘onderhoud’, ‘statusmonitor’, en dan ‘info. Daar kunt u de LogFile downloaden.

    Bluemark ID: Ga via het display van de printer naar ‘geavanceerde instellingen. Kies daar LogFile en download hem op een USB-stick. Die prikt u in de achterkant van de printer.

  • 4.Er blijft printmateriaal vastzitten in het magazijn. Wat doe ik eraan?

    Sommige magazijnen hebben ruwe hoekjes en bij sommige magazijnen blijft de Mylar-strip niet goed zitten. Hierdoor blijven de print-cards haken. Is dat het geval, dan moet het magazijn vervangen worden. In ons productieproces is inmiddels een extra controlestap toegevoegd om ruwe hoekjes te voorkomen.

  • 5.Ik krijg vage printjes. Wat kan ik daaraan doen?

    Losse of ruwe materialen kunnen de printkop beschadigen. Gebruik daarom geen print-cards met afgebroken rijen of een kapot frame.

  • 6.Hoe lang doe ik met een inktpatroon?

    Het verbruik en de inhoud verschillen per cartridge. We hebben voor u een overzicht gemaakt. [zie afbeeldingen pdf]

  • 7.Mijn Bluemark-CLED printer pakt het materiaal niet op.

    Kijk even waar de invoerslede op staat. Bij ‘front’ verwacht de printer het materiaal aan de voorkant. Bij ‘back’ aan de achterkant.

  • 8.Ik krijg foutcode 0x0F80001B

    Dat kan 3 dingen betekenen. De inktpatroon is bijna leeg, de naald is afgebroken ter hoogte van de inktpatroon of er zit inkt in het luchtsysteem. Zit er nog inkt in de cartridge? Reinig of spoel de kop. Is de cartridge leeg, vervang hem dan.